Visix stapt in productie mondkapjes

Visix stapt in productie mondkapjes

Visix Brandshiners uit Roeselare (B) gebruikt zijn ervaring met polyestertextiel in de visuele marketing om herbruikbare en personaliseerbare (niet-medische) comfortmaskers te maken. Het bedrijf heeft in 48 uur het productieproces omgebouwd.

“Het was niet alleen een huzarenstukje om in de 48 uur na de eerste vraag ons productieproces helemaal om te turnen, we hopen ook dat we hiermee straks 50 medewerkers terug aan het werk kunnen zetten,” vertelt Jean Van Houtryve van Visix Brandshiners in Roeselare.

 

Zwaar getroffen
Het bedrijf was sterk getroffen door de huidige coronacrisis. “We bedrukken textiel voor uiteenlopende binnen- en buitentoepassingen, van vlaggen en promotenten over banners tot divers promomateriaal. Een kleine helft van onze omzet komt uit de standenbouw en de evenementenwereld, die voor onbepaalde tijd on hold zijn gezet. De rest halen we uit de retail, die nu toch ook makkelijk 20 procent lager scoort. Van onze 80 medewerkers waren er dus sinds 13 maart 50 technisch werkloos geworden.”

 

Veel vraag
Vorige week woensdag kreeg Visix van een reseller de vraag om 50.000 bedrukte mondmaskers te maken voor een food-retailer. “We hadden er wel al over nagedacht, maar waren nog niet op die kar gesprongen omdat ons productieproces daar helemaal niet op afgestemd was. We zagen wel dat in Frankrijk polyestermaskers worden aangeboden. Dat is dezelfde stof die wij gebruiken voor doeken voor beursstanden. We kennen dat materiaal dus door en door. Daarom zijn we prototypes beginnen maken en hebben we bekeken hoe we de maskers tegen een faire prijs rendabel kunnen produceren.” Na dit te hebben gepost op social media waren in een paar dagen tijd al meer dan 30.000 kapjes besteld. “Nu lopen er tenders voor grote internationale bedrijven die meteen bijvoorbeeld 25.000 stuks willen bestellen.”

 

Niet-medisch
Van Houtryve benadrukt dat de maskers niet voor medisch gebruik of als persoonlijk beschermingsmiddel voor industriële toepassingen zijn bedoeld. “Onze maskers zijn niet uit katoen of andere gewone stof, maar uit 100 procent polyester dat wasbaar is op 90 graden, waarna het opnieuw steriel is. De kapvorm zorgt dat ze goed aansluiten op het gezicht. Een apothekeres en een laborante die onze prototypes uittestten, bevestigden….

Deel dit bericht:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Scroll naar top

SIGN & PRINT Expo WORDT VISUALIZE EXPO

Een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe website. De bekende Sign & Print beurs presenteert zich vanaf nu als Visualize Expo!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws rondom Visualize Expo.