Kennissessies

DE KENNISSESSIES VAN SIGN & PRINT EXPO 2023

Tijdens Sign & Print Expo 2023 zijn actuele problematieken bespreekbaar gemaakt. Hoe spelen we optimaal in op o.a. digitalisering, personeelstekort, stijgende energieprijzen en de grondstoffencrisis? Vanuit kennisoverdracht zijn actuele problematieken omgedoopt tot uitdagingen. Want wat brengt de toekomst en welke nieuwe toepassingen worden er op de korte- en middellange termijn gelanceerd?

 

Bekijk hieronder de presentatie-slides waarin de belangrijkste trends & ontwikkelingen die jou direct aangaan aangekaart worden.

Dinsdag 14 maart

Print in de toekomst

AFTRAP 100-jarig bestaan gsob

Iwan in den Bosch | Voorzitter | GSOB

14:00 – 14:15

In elke branche is het belangrijk om je kennis op peil te houden, mensen te ontmoeten waar je branchegericht mee kunt sparren. Niet in slaap vallen, maar alert blijven. Een mens is nooit te oud om te leren en zeker in deze tak van sport ben je nooit uitgeleerd: de innovaties blijven doorgaan met soms spectaculaire ontwikkelingen, hiervan op de hoogte blijven is voor jezelf ook van toegevoegde waarde. Het denken in kansen en mogelijkheden zijn het beste recept om open te blijven staan voor kansen die zich vroeg of laat aandienen.

Nieuwe gadgets direct toepasbaar in jouw industrie

Marcel Klok | Business Development & Innovation | Royal Joh. Enschede

14:15 – 14:45

Koninklijke Joh. Enschedé verteld hoe een bedrijf van meer dan 320 jaar de omschakeling heeft bewerkstelligd van de productie van o.a. bankbiljetten en postzegels naar de digitalisering van deze producten in de vorm van o.a. Crypto, NFT en Augmented Reality met behoudt van het grafisch ambacht.

Zo behoud je je medewerkers en ben je een aantrekkelijke werkgever

Fianne Stroeken | Eigenaar/Adviseur Duurzame Inzetbaarheid | BuroAmplio

14:45 – 15:15

In deze sessie leer je hoe je eenvoudig je medewerkers kunt binden en boeien. We gaan t hebben over amplitie, duurzame inzetbaarheid en vitaliteit. Dit leidt tot een verfrissende blik en andere gesprekken in je organisatie. Kom je ook?

Impact creëren

Geurbeleving & parfum sampling in print

Adam Tasi | Owner & General Manager | Scent the Brand

15:30 – 16:00

81% van de consumenten verkiest een product dat ze kunnen zien én ruiken over een product dat ze alleen visueel waarnemen. Adam Tasi van Scent the Brand vertelt je alles over conversie verhogende geurmarketing in print: wrijf & ruik geurkaarten en DM’s, geurstickers, lift-up parfum labels, continue geurende nekhangers en geurdisplays. Uiteraard kan je ook diverse geurprojecten zelf aanruiken!

Herontwerp (kunststoffen) naar circulaire producten of diensten

Hannah Bruinink | Relatiemanager | BlueCity

Hoe ga je zelf morgen aan de slag? We weten wat de oplossing (volgens ons) is namelijk: anders omgaan met grondstoffen, herbruikbare producten maken en uiteindelijk recyclen. Maar hoe ga je concrete stappen zetten? En welke stappen zijn er al in de branche al gezet? Naar aanleiding van de CIRCO methodiek nam Hannah de mensen hierin mee. CIRCO is een hand-on methode dat zich richt op het herontwerpen van je product en/of dienst. Hoe kunnen deze stappen bijdragen voor jouw bedrijf?

Bowine Wijffels | Transitiemanager Circulaire Economie | Provincie Zuid Holland

Bowine speelde hier verder op in. Alleen al in Zuid-Holland komt 230 miljoen kg plastic afval vrij per jaar. Daarmee kunnen we een strook folie van 10 meter maken wat we 4x om de aarde kunnen wikkelen. Per jaar!  De oplossing is om anders om te gaan met onze grondstoffen, herbruikbare producten te maken en te recyclen. Wat betekent deze transitie voor de grafische industrie, printers en ontwerpers? Hoe zorgen we samen voor het halen van de landelijke doelstelling om in 2050 volledig circulair te zijn?    

SignAgain

… | … | …

17:00 – 17:15

PITCH YOUR PRODUCT SESSIES DOOR EXPOSANTEN​

REVINK | HOE KUN JE ALS PRINT- EN SIGNBEDRIJF BIJDRAGEN AAN CIRCULARITEIT?

Bas Gepkens | Project Manager Innovation & Development | ReVink 

16:45 – 17:00

signagain | de print van (over)morgen: circulair

Femke Dijkstra | Marketing Manager | Probo

Jordy de Jong | Merkbouwer | Probo

17:00 – 17:15

Hoe kom je uit de onbalans van geld, mensen, duurzaamheid, energie en kosten/baten?

Aftrap: Hoe kom je uit de onbalans van geld, mensen, duurzaamheid, energie en kosten/baten?

Peter Luit | Gespreksleider | Printmedianieuws

17:50 – 18:00

Interview Alex Wiersma: huidige speelveld in perspectief

Met Alex Wiersma | Board Advisor | BMC Media

18:00 – 18:30

We leven in een tijd met talloze onzekere grootheden. Ondernemingen moeten sturen op gegevens die nog nooit zo grillig waren. Onverwachte combinaties van gebeurtenissen zetten de ooit redelijk in de hand te houden bedrijfscijfers compleet op zijn kop. Zonder goede inzichten is bijna niet te sturen. In het gesprek met Alex Wiersma zetten we het speelveld in perspectief.

Rondetafeldiscussie

  • Marcel Lamain (GOC)
  • Robert Hartman (Dataline)
  • John Koekenbier (Dienstencentrum)
  • Richard Leloux (A&O grafimediafonds)

18:30 – 19:30

Aan tafel geven experts hun mening. Marcel Lamain is directeur van het GOC in Veenendaal. Als geen ander kent hij de arbeidsmarkt. Robert Hartman van Dataline zal uitleggen waarom data in deze tijd onmisbaar is om bedrijven nog effectief bestuurbaar te houden. John Koekenbier Biedt gereedschappen aan om binnen bedrijven te voldoen aan wettelijke regels rondom bijvoorbeeld arbo en milieu. Tot slot zal Richard Leloux uiteenzetten op welke wijze bedrijven geholpen kunnen worden met tal van subsidie mogelijkheden om personeel te motiveren en dus te behouden.

Woensdag 15 maart 2023

Digitaal & Design

Revolutie van AI: Creepy of de toekomst

Rudy van Belkom | Directeur | Stichting Toekomstbeeld der Techniek

14:45 – 15:30

Artificiële intelligentie (AI) lijkt een van de meest besproken, maar misschien wel minst begrepen technologieën van dit moment. Op welke wijze gaat AI zich in de toekomst ontwikkelen? Wat is de mogelijke impact van AI op onze samenleving? En welke toekomst willen we eigenlijk met AI?

Virtual Reality toepasbaar op jouw visuele communicatie via SketchUp (eNGLISH)

Soroush Javadi | Training & Support Engineer | Design8

15:30 – 16:15

Niets tekent zo snel en eenvoudig als SketchUp. Maar hoe presenteer je je ontwerp? In Virtual Reality! Soroush Javadi, van SketchUp importeur Design8 in Tiel, laat zien welke software, hardware en stappen je nodig hebt om jezelf en je klanten onder te dompelen in een 3D ervaring van jouw idee.

Mass customization: Wat is het juiste sales kanaal?

Tim Van den Bergh | Segment Manager | Twikit

Brands bieden meer en meer customized producten aan. Wat is mass customization en via welk kanaal kun je als brand mass customized producten het best verkopen. Ga je volledig voor DTC online of gebruik je een digitaal in-store offer? Wat als je als brand dealers hebt? Verschillende strategieën werden bekeken.

Hoe innoveer je met technologie, markt, mensen en applicaties?

Aftrap: Hoe innoveer je met technologie, markt, mensen en applicaties?

Peter Luit | Gespreksleider | Printmedianieuws

17:50 – 18:00

Interview: innoveren met ondernemerschap - terugblik 5 jaar Print.com

Met Marco Aarnink | Founder | Print.com

18:00 – 18:30

Inkjet staat volop in de belangstelling, is het de motor van de industrie voor de komende jaren? De technologie is complex, het aanbod is enorm. Waar moet je opletten als je binnen je bedrijf zoekt naar klantgerichte oplossingen? In het gesprek met Marco Aarnink (Print.com) krijgen we een inkijkje in zijn ondernemerschap van het inmiddels vijf jaar bestaande bedrijf.

Rondetafeldiscussie

  • Robert Harman (Dataline)
  • German Kroon (Grafistore)
  • Martijn van de Broek (Screen)

18:30 – 19:30

Aan tafel praten we verder met Robert Hartman, die met MultiPress in veel bedrijven al de basis legde om tot gedegen investeringsplannen te komen. germen Kroon van Grafistore vertelt over zijn ervaringen binnen de branche, waar volgens hem nog heel veel te winnen is met soms hele eenvoudige oplossingen. Tot slot vertelt Martijn van de Broek over zijn ervaringen met inkjet binnen tal van applicaties in verschillende marktsegmenten.

UITREIKING: BESTE WRAPPER VAN NEDERLAND

Uitreiking World Wrap Masters Nederland

@ de Wrap Garage

20:00 – 20:30

De beste wrappers van Nederland gaan met elkaar de strijd aan. Wie gaat er vandoor met de eerste prijs? Die mag zijn kunsten vertonen op de World Wrap Masters Final 2023 tijdens FESPA Global Print Expo in München.

Donderdag 16 maart 2023

Focus op de toekomst

De ideale customer journey - Medewerkers activeren (betrekken)

Kees Kerkvliet | Algemeen directeur | TOTE-M

11:00 – 12:00

Kees Kerkvli­et zal ingaan op vra­gen als: hoe maak je een medew­erk­er trots en betrokken door hem/​haar ​‘aan te zetten’ op de klant? Hoe kun­nen de medew­erk­ers het ver­schil mak­en voor de klant? En… hoe werk je aan klantbeleving aan de hand van Customer Journeys en hoe krijg je deze van papi­er af en in de hoof­den en harten van de medew­erk­er? Resul­taat: een meer bevlogen medewerker en loyale klant!

3D signage toepasbaar via SketchUp

Anouk Everink | Training & Support Engineer | Design8

12:00 – 12:45

Je hebt een fantastisch logo ontworpen. Maar hoe staat het op de gevel? Op de stand? Op een voertuig? Anouk Everink, van SketchUp importeur Design8 in Tiel, laat zien hoe je jouw 2D creaties in een 3D omgeving kunt presenteren. Ingewikkeld? Integendeel!

PITCH YOUR PRODUCT

N.T.B.

… | … | …

12:45 – 13:00

N.T.B.

… | … | …

13:00 – 13:15

N.T.B.

… | … | …

13:15 – 13:30

Safeco fresh & ep surface cleaner

 Eco-point

13:30 – 13:45

Cairebag

Dortland en Van Beem Enveloppen

13:45 – 14:00

pitch your product sessies door exposanten

PRINTMACHINES4ALL.COM | DIGITAL PRINT OPTIMALIZATION WITH SMARJET (enGLISH)

Vera Vigato | Customer Service Specialist | Smartjet

13:15 – 13:30

eco-point | veilig reinigen in de sign branche - by nature for life

Arthur van Straaten | Directeur | Ec0-point

In ons eigen laboratorium en fabriek in het Brabantse Halsteren ontwikkelen wij veilige reinigingsmiddelen voor het verwijderen van vet, kalk, lijm, inkt, roest en verf. De meeste producten bevatten natuurlijke grondstoffen, zijn biologisch afbreekbaar en – mits verstandig gebruikt – onschadelijk voor mens en milieu. Wij werken onder andere op basis van reststromen van suikerbiet, mais en koolzaad die door ons worden ge-upcycled tot gevaarsymboolvrije producten. Deze gevaarsymboolvrije reinigingsmiddelen zijn een veilig alternatief voor milieubelastende producten zoals thinner, aceton, wasbenzine en white spirit. Een duurzaam alternatief voor industriële reinigingsmiddelen, veilig voor milieu, mens en dier. Het is de reden om duurzame producten te blijven ontwikkelen en onze drijfveer om binnen deze branche te blijven pionieren als ‘toekomstmakers en koplopers’. Altijd met duurzaamheid als visie. Wij stellen dan ook: By nature, for life.

dortland en van beem enveloppen | eco-point

Nastasja Kastelein Stouthart | Enveloppen topper | Dortland en van Beem Enveloppen

13:45 – 14:00

Dataline | CO₂-footprint van elk drukwerk order op offertes en orders. Is dat wel realistisch?

Robert Hartman | Country Manager | Dataline

14:00 – 14:15

WORKSHOP

CO2 reductie, voldoen aan duurzame inkoopcriteria en tegelijk energie besparen

Gijs Vermeulen | Adviseur Verduurzaming | KVGO

Jos Lenselink |Senior Consultant | BlueTerra

CO2 reductie, energie reductie en duurzaam inkopen; de kranten staan er vol mee. Moet ik hier iets mee? Kan ik hier voordeel uit halen? In deze sessie werd toegelicht waarom CO2 reductie relevant is, hoe je hier eenvoudig inzicht in kan krijgen en welke kansen CO2 management met zich meebrengt.

WIL Je DIT NIET MISSEN?

Bestel nu jouw gratis ticket om niks van de bezienswaardigheden te missen. We zien jou graag op 14, 15 of 16 maart 2023 in Evenementenhal Gorinchem!

 

 

Scroll naar top

SIGN & PRINT Expo WORDT VISUALIZE EXPO

Een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe website. De bekende Sign & Print beurs presenteert zich vanaf nu als Visualize Expo!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws rondom Visualize Expo.