Succesvolle Sign & Print Expo 2023 de basis voor een vernieuwde editie in 2025

Succesvolle Sign & Print Expo 2023 de basis voor een vernieuwde editie in 2025

GORINCHEM – It’s a wrap. De 2023 editie van Sign & Print Expo zit er alweer op. “Trots: het woord dat allesomvattend is voor deze editie. Het is gelukt om na Corona en in tijden van crisis een zo kwalitatief mogelijk evenement neer te zetten, waarin innovaties op de stands bij de exposanten en een inspirerend kennisprogramma centraal stonden. Dit trok vele bezoekers, maar liefst 6.200. Ook  de kwaliteit van de bezoekers werd geprezen wat mede toe te schrijven is aan onze ruim 100 exposanten, aldus Corine Visser, Head of Cluster bij organisator Easyfairs.

Een visuele stad vol belevenissen

Geheel volgens het thema ‘de Stad van Visuele Communicatie’ kon de bezoeker drie dagen lang een stadswandeling maken op Sign & Print Expo. Deze stadwandeling leidde de bezoeker langs diverse area’s waar huidige trends, maar ook de nieuwste ontwikkelingen de revue passeerden. Zo was er het  Foliedruk Expertise Plein in de Drukkerij op initiatief van Grafische Groep Matthys, een Schoolplein in samenwerking met vakscholen Nimeto en Grafisch Lyceum Utrecht, een heuse Wrap Garage dankzij FESPA Nederland en het Circulair Stadspark met actuele duurzaamheidsvraagstukken powered by Probo. “Ook de exposanten hebben een bijdrage geleverd om dit thema tot een succes te maken,” zegt Roos Ouwerkerk, Marketing Coördinator Easyfairs. “Er zijn ontzettend veel leuke initiatieven genomen, zoals de Barbershop van Canon en het Enveloppen Café van Dortland en van Beem”.

Een blik op de toekomst in het theater

In het Theater werd er ingespeeld op de huidige uitdagingen en hoe we deze om kunnen zetten in kansen en mogelijkheden, maar er werd ook zeker gekeken naar wat er in de toekomst verwacht kan worden. Actuele onderwerpen, zoals duurzaamheid, artificial intelligence en loyale klanten werden belicht door experts uit de industrie. “Voor ons is het belangrijk dat de markt zich toekomstbestendig kan maken op Sign & Print Expo door de juiste onderwerpen uit te lichten” aldus Ouwerkerk. “Dat het Theater goed werd bezocht, was voor ons een bevestiging dat we de juiste gespreksthema’s aan de kaak stelden.”

Gepassioneerde exposanten, enthousiaste bezoekers en primeurs

“We hebben samen een gemeenschappelijk belang en dat is om de sector vooruit te helpen en de juiste handvatten te geven voor de toekomst. Dit is ons doel en het is fantastisch om te zien hoe iedereen op gepassioneerde wijze zijn of haar steentje hieraan heeft bijgedragen”, zegt Corine Visser. Deze editie voelde aan als een knusse Sign & Print Festival, maar dan in de setting van de grotere Sign & Print Expo die de industrie van oudsher gewend is. Daarnaast viel het op dat printerfabrikanten als Roland, Mimaki en Printmachines4all met heuse primeurs naar Gorinchem afreisden. “Dat dit op nationaal niveau wordt gepresenteerd, is een mooie ontwikkeling.”

 

“Natuurlijk is het een mooi gegeven dat we 400 bezoekers geplust hebben ten opzichte van onze laatste editie, maar wat wij veel belangrijker vinden, is dat we hier weer de eerste bouwstenen hebben neergelegd voor de volgende editie in 2025.” Zo hebben de eerste deelnemers en ambassadeurs hun deelname en daarmee hun samenwerking toegezegd.

 

“Dat deze markt in positieve zin in beweging is, dat zal eenieder van jullie niet zijn ontgaan. Ook wij houden de trends en ontwikkelingen in de gaten en proberen daar zo goed mogelijk op in te spelen. Zo willen we de beurs onder andere gaan uitbreiden met leveranciers die machines en materialen leveren ten behoeve van (gepersonaliseerde) promotional items.  We zien op de beurs al vraag en aanbod terugkomen op het gebied van textiel, borduren en drinkwaren en dit gaan we verder uitbreiden met elektronica en school- en kantoorartikelen. Daarnaast zijn we aan het onderzoeken of we het huidige signing aanbod kunnen verbreden met digitale communicatietechnologieën, zoals digital en light signing. Denk hierbij aan digitale displays, touch screens, holografie of LED.  We zijn ontstaan vanuit de grafische vakdagen en deze basis blijft natuurlijk een onderdeel van het toekomstige event!”, aldus Visser.

Een upgrade voor de 2025 editie

Nu dat Sign & Print Expo weer terug is in de reguliere beurscyclus, vindt de volgende editie plaats op 25, 26 en 27 maart 2025. Onder een nieuwe naam gaat de organisatie zich richten op Printing, Signing & Promotional items. Met twee jaar voorbereidingstijd heeft organisator Easyfairs ruim de tijd om deze contouren verder uit te werken. Blijf je graag op de hoogte van verdere ontwikkelingen? Schrijf je dan vooral in voor de nieuwsbrief van Sign & Print Expo:

Deel dit bericht:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Scroll naar top

SIGN & PRINT Expo WORDT VISUALIZE EXPO

Een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe website. De bekende Sign & Print beurs presenteert zich vanaf nu als Visualize Expo!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws rondom Visualize Expo.