Sign & Print Expo verplaatst in samenspraak met exposanten 2021-editie naar 2022

GORINCHEM – De komende editie van Sign & Print Expo die gepland stond op 8,9 en 10 juni 2021 wordt verplaatst naar 22, 23 en 24 maart 2022. Organisator Easyfairs wil met deze verplaatsing proactief te werk te gaan en heeft exposanten vroegtijdig meegenomen in het proces rondom een mogelijke verplaatsing. Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Content Sign & Print Expo laat weten dat dit een moeilijk besluit was. “We kijken allemaal uit naar een fysiek samenkomen, maar juni 2021 lijkt vooralsnog te vroeg te komen. We wachten niet in onzekerheid af”.

Onzekerheid gaf de doorslag

De veiligheid en gezondheid van bezoekers, exposanten en het personeel is onze hoogste prioriteit. Van den Nieuwenhuizen licht verder toe: “Laten we voorop stellen dat we ervan overtuigd zijn dat wij een veilig event neer kunnen zetten als we groen licht krijgen vanuit de overheid en de veiligheidsregio. We willen echter zeker niet onze ogen sluiten voor de actualiteit, zoals de mutatie(s) van het Corona virus en de kalender voor vaccinaties”. Van den Nieuwenhuizen vervolgt: “De tweede golf van het Corona virus is lastig onder controle te krijgen en dit leidt tot veel onzekerheid onder de deelnemers. Daar hebben wij alle begrip voor. Daarom zijn wij met hen ook samen op zoek gegaan naar een passende oplossing en die hebben we gevonden. De editie wordt verplaatst naar 22, 23 & 24 maart 2022, puur vanwege het feit dat een fysiek samenkomen in juni hoogst onzeker zal zijn tot het laatste moment.”

 

Easyfairs heeft met dit passende alternatief rekening gehouden met het vaccinatietraject en de agenda voor de sign- en print industrie. Van Den Nieuwenhuizen ligt toe: “Het is een geruststelling dat het vaccinatieproces loopt en een einde maakt aan deze periode van onzekerheid. Het is dan ook geen verrassing dat wij enorm uitkijken naar het faciliteren van live ontmoetingen. Dat is tenslotte waar we ons, ten behoeve van de industrie, voor inzetten.”

Focus in 2021 op digitaal kennisplatform

Met het wegvallen van een fysiek samenkomen valt ook een moment van kennisdeling en inspiratie weg. “Aan ons de taak om dit digitaal op te vangen en in dit voorjaar een kennisplatform uit te rollen waarop we 365 dagen in het jaar relevante content bieden aan onze bezoekers, puur ter aanvulling op ons fysieke event. Hoe we dit exact gaan doen, houden we nog even geheim”, aldus van den Nieuwenhuizen.

 

Deel dit bericht:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll naar top