Kracht van innovatie

De kennis van medewerkers in de grafische industrie moet voortdurend mee evolueren met de actuele trends in de markt. Opleidingen en events zijn daarbij cruciaal en juist in tijden van crisis is het belangrijk om het belang hiervan niet uit het oog te verliezen. Het is dan ook goed om vooruit te durven kijken en nu te investeren in het belangrijkste kapitaal van onze bedrijven, de medewerkers!

Digitale events

Al bijna een jaar zijn we genoodzaakt om minder fysieke contacten te hebben. Dit heeft een grote impact op events en netwerkmomenten. Het blijft echter cruciaal om jezelf en jouw team te blijven informeren, want de evoluties in onze sector staan natuurlijk niet stil tijdens deze pandemie. Je kan tegenwoordig zowel bij traditionele opleiders, eventorganisatoren als bij leveranciers online events bijwonen. Ook bij VIGC hebben we afgelopen jaar al snel de kaart van virtuele events getrokken met o.a. Het Congres en de eerste Grafische Hackathon.

 

Naarmate de crisis vorderde, nam ook het aantal digitale events toe en hiermee recht evenredig ook de kwaliteit van deze events. Je kan vandaag heel knap in elkaar gestoken en inhoudelijk sterke online events bijwonen. Dikwijls ook nog eens gratis!

 

Pluspunt is dat je je niet moet verplaatsen en ook nog eens aan cherry picking kan doen. Ideaal om als bedrijfsleider of afdelingsverantwoordelijke zelf een lijst met interessante events samen te stellen en actief te promoten binnen jouw team of bedrijf.

 

Online opleidingen

Al bijna een jaar zijn we genoodzaakt om minder fysieke contacten te hebben. Dit heeft een grote impact op events en netwerkmomenten. Het blijft echter cruciaal om jezelf en jouw team te blijven informeren, want de evoluties in onze sector staan natuurlijk niet stil tijdens deze pandemie. Je kan tegenwoordig zowel bij traditionele opleiders, eventorganisatoren als bij leveranciers online events bijwonen. Ook bij VIGC hebben we afgelopen jaar al snel de kaart van virtuele events getrokken met o.a. Het Congres en de eerste Grafische Hackathon.

 

Naarmate de crisis vorderde, nam ook het aantal digitale events toe en hiermee recht evenredig ook de kwaliteit van deze events. Je kan vandaag heel knap in elkaar gestoken en inhoudelijk sterke online events bijwonen. Dikwijls ook nog eens gratis!

 

Pluspunt is dat je je niet moet verplaatsen en ook nog eens aan cherry picking kan doen. Ideaal om als bedrijfsleider of afdelingsverantwoordelijke zelf een lijst met interessante events samen te stellen en actief te promoten binnen jouw team of bedrijf.

 

Zet je medewerker centraal!

De ‘online’ evolutie bij de events en opleidingen is interessant en een ideale incentive om vandaag aan jouw team te geven. Maak tijd vrij op de productievloer om online de kennis bij te schaven en promoot actief nieuwe thema’s binnen het team om zo de horizon van jouw medewerkers en zodus jouw bedrijf te verbreden.

 

Het is een manier om naar de toekomst te kijken en vooral ook om iets positiefs uit deze crisis mee te nemen. Het zal niet alleen de medewerker verrijken maar ook het bedrijf versterken. Bedrijven die hier actief mee aan de slag gaan, zullen zeker sterker uit deze crisis komen!

Jos Steutelings – Managing Director VIGC

Deel dit bericht:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll naar top